עורך דין לתביעות סיעוד

תביעות סיעוד בישראל הן עסק מורכב. חברות הביטוח לא ממהרות לשלם קצבה סיעודית למבוטחים, ממעטות במתן פוליסות סיעוד חדשות ומקשות על הליך תביעת מימוש הפוליסה. סיוע בשירותי עורך דין יכולה לשפר את סיכויי הצלחת התביעה משמעותית. פעלו נכון – וממשו את זכויותיכם. 

מאמר מאת: צ'ריסקי-אביב | תאריך פרסום: 25/12/2022

עורך דין סיעוד
סיוע בעורך דין ישפר את סיכויי ההצלחה

ביטוח סיעודי בישראל

ביטוח סיעודי הינו ביטוח פרטי, המוצע על ידי חברות הביטוח בישראל. את פוליסת הביטוח הסיעודי ניתן לרכוש באופן עצמאי, דרך סוכן הביטוח שלכם מחברות הביטוח. פוליסות ביטוח סיעודי היו נפוצות גם במסגרת התאגדות עובדים אשר הציעה פוליסה לכלל העובדים בחברה וכן דרך הביטוחים המשלימים של קופות החולים.

מאז שנת 2019, מרבית חברות הביטוח לא מציעות עוד פוליסות סיעודיות חדשות. חברות הביטוח מכבדות, כמובן, פוליסות קיימות אך לא ממהרות להוסיף מבוטחים חדשים לפוליסה. כמו כן, הפוליסות הקיבוציות לעובדים גם הן פסקו בסוף שנת 2017 ולמבוטחים הוצע מסלול מעבר לפוליסת ביטוח סיעודי פרטית.

תביעה למוסד לביטוח לאומי

תביעת סיעוד היא עסק מורכב. צילום: אילוסטרציה.

 

תנאי הפוליסה

פוליסת הביטוח הסיעודי מציעה למבוטחים את העסקה הבאה. המבוטחים ישלמו תשלומים חודשיים לחברת הביטוח ובתמורה החברה תבטח אותם במידה והמבוטחים יהפכו לסיעודיים. ככל שמבוטח יהפוך לסיעודי, הוא יזכה לקצבה חודשית, ישירות לחשבון הבנק שלו, מחברת הביטוח.

כדי לעמוד בהגדרת הסיעודיות על פי הפוליסה, יש לעמוד למלא את אחד משני התנאים החלופיים. ראשית, המבוטח יוכל להוכיח כי הוא מוגדר כתשוש נפש. מי שסובל מאלצהיימר או דמנציה, יענה על הגדרה זו.

שנית, כדי לזכות בכספי הביטוח במסגרת תביעת סיעוד, ניתן להוכיח אי יכולת ביצוע של 3 מתוך 6 הפעולות הבאות, לכל הפחות: לקום ולשכב, להתרחץ עצמאית, לאכול עצמאית, להתלבש באופן עצמאי, לשלוט על הסוגרים ולהתנייד ממקום למקום. מי שלא יכול לבצע בעצמו 3 מתוך 6 הפעולות האמורות, יוגדר כסיעודי.

הליך תביעת סיעוד

מי שסבור כי הוא עומד בתנאי הקצבה, יגיש תביעת סיעוד כנגד חברת הביטוח בה הוא דורש תשלום של כספי הביטוח. כדי למקסם את סיכויי קבלת התביעה, עליה להיות מגובה בנתונים רפואיים המצדיקים את תביעת המבקש.

חברת הביטוח, מצדה, תשלח רופא לביתו של המבוטח אשר תבחן את מצבו הרפואי והאם הוא אכן עומד בתנאים שנקבעו. חשוב לדעת כי ההחלטה היא של חברת הביטוח לבדה והיא לא נסמכת על הכרעות של וועדות רפואיות אחרות, דוגמת וועדות הביטוח הלאומי.

לאחר הועדה הרפואית ובמקביל למעקב אשר יכולה לערוך חברת הביטוח, תכריע החברה האם לקבל את התביעה. החברה תוכל לטעון כי המבוטח לא עומד בתנאים שנקבעו בפוליסה במלואם, כי המצב הסיעודי נגרם עקב מום קודם שהיה למבוטח או עקב מום מולד אשר שולל ממנו את הזכאות לקבלת ביטוח סיעודי.

נדחתה התביעה – מה עושים?

במידה שנדחתה התביעה שלכם לקבלת ביטוח סיעודי, אל תאמרו נואש. תוכלו לערער על ההחלטה, לחברת הביטוח עצמה או לבית המשפט. תוכלו להגיש תביעת סיעוד לבית המשפט כנגד חברת הביטוח בה בית המשפט יבחן האם החלטת המבטחת לדחות את תביעת הסיעוד שלכם סבירה.

כדי לשפר את סיכויי התביעה המקורית, הערעור או התביעה לבית המשפט, יש להסתייע בשירותיו של עורך דין תביעת סיעוד ממשרד צ'ריסקי אביב. עורך דין תביעת סיעוד מהמשרד ינהל את ההליך מראשיתו ועד סופו, ינחה את התובע כיצד להתנהל, ממה להימנע וכיצד לא להותיר לחברת הביטוח ברירה אלא לקבל את התביעה. עורך דין תביעת סיעוד מיומן יצליח היכן שהמבוטח עצמו ייכשל אם יגיש את התביעה ללא ליווי משפטי מקצועי.

לסיכום

לסיכום, תביעת סיעוד היא תביעה המוגשת כנגד חברת הביטוח לקבלת כספי הביטוח הסיעודי שלכם. הסתייעו בשירותיו של עורך דין תביעת סיעוד לצורך מקסום סיכויי התביעה, קיצור ההליך וקבלת מלוא הסכום הקבוע בפוליסה שלכם.

 

צ'ריסקי אביב, משרד עו"ד המתמחה בתביעת סיעוד כנגד חברת הביטוח

לפרטים נוספים ויצירת קשר, ניתן להירשם בטופס בתחתית האתר.

 

חשוב להכיר את כל הפרמטרים של הפוליסה הסיעודית